Påskliljor och så ont

Såhär mycket påskliljor var det igår i Fagerås vid Sjötofta när jag, min syster och mamma var där för att titta på dom. Jättevackert!
Jag har varit speedad i hela kroppen sen i fredagseftermiddag... Med andra ord, inte kunnat komma ner i varv eller komma till ro. Jag sov bara 4 timmar natten från fredag till lördag och höll igång hela dagen igår med denna utflykt och hade (såklart) jättekul. Men visst får jag sota för det idag.
Att vara speedad är ju ingenting jag själv kan styra eller välja. Det händer ibland och jag försöker passa på att njuta av den tiden, då jag orkar det där lilla extra, har lust med mer saker och mår lite bättre. Även om jag känner kroppaskrället så pass bra så att jag vet att det kommer ett bakslag, så försöker jag inte tänka på det när jag väl får den där extra energin.
 
Något som det då tyvärr för med sig, är eftersviter i form av extrem trötthet och hemsk värk.
Dock har jag kunnat sova mycket mer inatt, och det är ju tacksamt. Men jag vaknar med världens värk och den har suttit i hela dagen idag.
 
En liten humla på en påsklilja.
Idag har jag och R planterat (mest R) två julrosor som vi fått av min pappa, får se om dom tar sig ute i vår trädgård :)
Och så har vi grävt ner lökar vi fått av min syster. Och så har vi varit ute och åkt en sväng (tack för lånet av bilen mamma), jag har alltid varit bra på att slappna av när jag åker bil. Det har blivit svårare med värken och jag har inte uppskattat det lika mycket på senare tid, men idag var det enda jag kunde tänka mig som avkoppling. Det hjälpte förstås inte mot värken, den är där hela tiden när den väl satt igång, men jag kunde ändå vila bra.
 
 
   
Igår, speedad och uppåt.           Idag, ont och neråt...
Känns nästan som två olika personer det där... Läskigt!
 
Nu ska vi ialla fall ägna resten av dagen och kvällen åt soffhäng och nån film. Känns välbehövligt.
 
Hoppas ni har haft en härlig helg!
Kram!

Kommentera här: