Lchf

Åh, jag måste bara få dela med mig nu!
Jag har ätit LCHF ett tag (och i många omgångar förut!), och känt att jag mår lite,lite bättre när jag äter minimalt med kolhydrater.
Jag håller mig mätt länge och ibland känns det som jag får lite mer energi (trots min energilösa kropp).
 
Jag har dock varit lite ledsen för att inte viktnedgången har hängt på. Men min endokrinolog sa till mig när jag var där förra veckan att såna "krav" kan jag inte ställa på min kropp nu när den är i en sån obalans.
Så jag släppte tanken på en viktnedgång nu, och koncentrerade mig på att må så bra som möjligt i detta läget och med mina problem.
Så, jag väger mig inte alls i nuläget för det är inte det viktiga.
Men jag känner på min kropp att den är mindre, att magen är mindre, benen allt. Känns så skönt!
 
Stort plus är ju även att LCHF ska vara så bra för oss med PCOS, så det vore ju fantastiskt om det kunde bli lite bättre där med.
 
Tyvärr känner jag mig fortfarande svullen på ett annat sätt, men antar att det är myxödemet som jag inte kan fixa själv.
 
Jag har så ont i mina handleder, armar och ben, det blir snarare sämre och sämre.
Men, jag tror stenhårt på att det är LCHF som gäller för min kropp, nu och sen, när jag förhoppningsvis mår bättre med nya medicinen också :)
 
Jag har ju tempat mig varje morgon sen i onsdags, min endokrinolog ville ju ha min basaltemp.
Jag ligger mellan 36,1-36,6. Lite beroende på olika tider på morgonen, vaknar så olika.
Jag ska läsa på lite om temperatur, spännande faktiskt.
 
Och så ska jag verkligen försöka ta mig ut på en liten promenad snart, solen visar sig äntligen litegrann.
Mina ögon uppskattar ju inte solljuset tyvärr, men resten av kroppen gör ju det.
 

Kram!
 

Kommentera här: