Cytomel, grusgång och skriv under!

Vårt hem :)
 
Idag ringde dom från apoteket. Jag har väntat hela veckan på att få ett sms från dom att det var fritt fram att komma och hämta Cytomel nu.
Men så ringde dom idag, sa att licensansökan gått igenom, inga problem. Och att jag kommer få ett sms tisdag-onsdag nu, och då kan jag hämta den :) Min endokrinolog måste bara fixa receptet, och när det är gjort så är det bara att hämta! Så skönt! Som jag längtat och väntat!
Känns skönt att det rör på sig.
 
Jag hoppas att detta kommer hjälpa nu!
 
Idag har vi varit på Plantagen och köpt växter till vårt lilla stenröse som vi har på vår trädgård. (Vi gjorde det av stora stenar som fanns i vår trädgård när vi grävde ner jordvärme).
Får se om det tar sig :)
 
R har börjat gräva bort vår grusgång, vi ska lägga stenplattor istället med tiden.
Vi får ta allt i lugn takt då ekonomin måste hänga med, med tanke på min sjukskrivning.
Men sakta men säkert ska det nog bli riktigt bra detta. Och sommaren är ju lång, så det är skönt med utomhusprojekt.
 
Igårkväll var vi hos R's föräldrar och hälsade på i deras husvagn på Hjo camping. Det var mysigt.
Och idag har min mamma och syster varit här och vi åt lunch ihop och hade skoj :)
 
Men nu går det inte i många fler knop. Blir lite att äta nu och sen tar vi nog kväll. Det är inge vidare kul väder idag, regnar en del.
 
Åh, måste bara berätta att igår var en av mina jobbarkompisar här och hälsade på mig tillsammans med mina två boende som jag är kontaktperson för! Såå himla mysigt! Vi satt ute i trädgården och fikade och det var så kul att träffas igen! Jag är ju och hälsar på på jobbet ibland, men det blir inte att jag sitter där och pratar så länge. Igår hann vi verkligen umgås. Så uppskattat! :)
 
Nu börjar speeden släppa efter lite, jag får såna påslag ibland så det är jättejobbigt. Har så svårt att slappna av då och komma ner i varv. Kan inte vara nyttigt att ha det så. På eller av liksom. Finns inget mellanläge alls.
 
Jag har fått tid till Kvinnokliniken också. På torsdag. Får se vad dom säger om mig. Jag hoppas verkligen att jag slipper P-piller. Har läst på flera ställen att det inte är bra att tillföra ännu mer hormoner i en hormonrubbad kropp, det säger väl sig självt egentligen. Men på nåt vis kanske det kan hjälpa kroppen att stabilisera sig? Eller så blir det bara värre? Jag är såå kluven! Hoppas kunna få hjälp att reda ut detta med gynekologen på torsdag då.
 
Ha en fin kväll!
 
Kram!
 
 P.s In och skriv på här!! Tar bara ett ögonblick och är värt så mycket! Ju fler vi är desto bättre!!
http://www.skrivunder.com/stoppa_skoldkortelskandalen
Tusen tack på förhand!
 
 
 
 
Tillsammans är vi starka!

Kommentera här: