Vår helg

Igår såg det ut såhär hemma hos oss. Solen sken och vi planterade penséer på trappen.
Så skönt och såklart får man vårkänslor! Men idag är solen bara ett minne blott här. Det har blåst och regnat och nästan snöat! Galet och så är det ju typiskt marsväder, eller hur!
 
Så idag har vi inte gjort mycket mer än köpt cement till källaren. Vi håller på att göra iordning en tvättstuga :) Ska bli så skönt när den blir klar!
Och så var vi hemma hos min mamma på en fika.
Eftersom jag äter LCHF så bjöd hon på turkisk yoghurt med hallon, gott!
 
LCHF-fika när den är som bäst! ;)
 
När vi var hos mamma så fick jag även lite kryddväxter, som hon köpt till oss.
Vi har ett trädgårdsland utanför köket där vi brukar ha massa olika kryddor, det ska ni få se senare i vår när det är varmt nog att plantera ut allt.
Under tiden får dessa växter stå inne och vara vackra och lukta gott.
 
Dom är ju snygga på fönsterbrädan med, eller hur!
 
Kanske ska lägga in dagens mat också, det är en stor del av mitt/vårt liv. God mat, och såklart LCHF! Jag mår mycket bättre av att utesluta kolhydrater så långt det går.
 
                             
 
Till frukost åt jag en omelett gjord på 2 ägg, en skvätt grädde och så lite basilika i.
Lite grönsallad och en brieostbit till. Håller mig mätt länge!
Till middag blev det stekt fläskkotlett, sallad, beasås och stekt champinjoner och lök.
Smidigare blir det ju inte! Och gott är det! :)
 
Imorgon ska jag ta tag i att ringa Försäkringskassan och höra hur det går med min sjukpenning nu.
Sånt tar såklart massa energi, men det är ju nödvändigt och viktigt att få pengar, annars är det inte lätt alltså.
 
Ja, dagarna består mest av vila och laga mat och äta ;)
Hoppas att ni har haft en härligt helg, vad ni än har haft för er!
 
Nu hoppas vi att våren kommer snart så vi slipper allt blött och rått regn!
Kram till er och var rädda om varandra!
Vi två med vår Snuffsan :)
 

Kommentera här: