Varit hos endokrinologen

Idag var det dags att gå till min endokrinolog. Han är så bra!
Vi satt och pratade i en timme! Och han vill skicka mig på EEG, för att kolla hur signalerna skickas i mitt huvud.
Hormoner är verkligen en märklig grej i kroppen! Styr precis allting!
 
Vi pratade om min vikt, att jag inte ska känna nån stress med den, min kropp är i sån obalans nu, den måste få tid. Men han menar att det kommer gå neråt så småningom. Jag längtar.
 
Jag ska inte ha för bråttom med att må bra, kroppen behöver sin tid. Den kan vi inte styra eller påverka. Så jag får lära mig att ha tålamod nu.
 
Får se när jag får tid för EEG, kanske inte blir fören efter sommaren.
 
Och efter läkarbesöket gick jag till A6 och lunchade med en gammal kompis i 3,5 timmar! Snacka om långlunch! ;)
Så skönt att bara sitta och tjöta bort flera timmar, älskar sånt!
 
Idag kom även mensen igång, jag har haft småblödningar sen i måndags, men den har liksom inte satt fart.
Nu är den verkligen igång! Jag blöder som en dåre!
Var ju nio månader sen jag hade den, lite "kul" att jag fick den idag den 11 juni, då min sista mens var 11 september.
Nu fick jag den en dag efter avslutad Proverakur, så det var ju verkligen dags.
 
Imorgon ska jag börja ta en högre dos av Cytomel (T3), nu ska jag ta en hel tablett på morgonen och en hel till lunch. Får hoppas att det kommer gå åt rätt håll då.
Jag har fortfarande kvar min smärta i muskler och leder och ofrivilliga spänningar i armar och ben. Jag har kvar mjölksyran som jag får så fort jag använder mina armar.
 
Kram!

Kommentera här: