Läkarbesök och blommor

Idag har jag varit hos min företagsläkare, det är han som sköter min sjukskrivning.
Han sjukskrev mig till den sista september. Det känns både bra och inte bra.
Det känns bra för att jag slipper jaga honom mitt i semestertider om jag skulle behöva förlänga min sjukskrivning, och det känns inte bra att räkna med att vara hemma så länge. Samtidigt som jag måste ha lite tålamod när det gäller detta kroppaskrället.
 
Efter läkarbesöket tog jag en lunch på stan och då ringde dom från sjukhuset och hade fått ett återbud, så jag fick en tid imorgon klockan 7.45 för EEG. Känns ju skönt att få det gjort också nu innan sommaren rullar igång på allvar.
Men otroligt jobbigt med morgontider! Jag hade problem med denna tiden idag, som var klockan 11. Skulle gå upp klockan 8 men kunde bara inte det fören ca 8.45... Puuust!
Imorgon blir det än värre, men det får gå.
 
Efter morgondagens undersökning ska jag ta bussen till Borås till min syster. Vill inte skriva om det här, men hon har sina bekymmer som jag följer med henne på till läkare och så. Känns skönt att kunna göra det.
 
Efter läkarbesöket idag åkte jag till mitt jobb och hälsade på. Skulle lämna mitt nya läkarintyg till chefen men hon var ledig. Fick en mysig stund med mina goa kollegor och våra fina vårdtagare.
 
Sen åkte jag och R till Plantagen och köpte lite blommor och sen vidare till A6 där vi köpte en söt blomma till vår granne som hjälpt oss att göra vår grind :) Dom blev jätteglada och förvånade, så det var lyckat! :)
 
Men nu satte jag ner arslet i soffan, och lär inte lämna den mer ikväll... Inte fören sängen kallar.
 
Jag har mycket värk och mjölksyran i armarna är hemsk idag. Men jag klarade denna dagen med.
Och så har jag läst att vi med hypotyreos kanske inte ska äta så strikt LCHF! Att vi behöver kolhydrater för att kunna konvertera T4 till T3... Jag som verkligen lyckas så bra nu med kosten!
 
 
Hoppas att ni fina har det bra på alla sätt!
 
Kram!
 

Kommentera här: