Spontan mens!

Hjälp, nu var det verkligen längesen jag skrev. Jag som skulle bättra mig...
Jag skyller på vackert väder, semester med R och att det faktiskt inte hänt så mycket som jag velat skriva om.
 
Men. Såklart har det hänt något som jag vill att ni ska ta del av!
Jag är fortfarande sjukskriven, till sista september som det är nu, får se i slutet på september hur jag mår då när det är dags att träffa läkaren igen.
Jag äter medicin nu varje dag för min ångest. Jag känner inte av den varje dag nu tack och lov, så det hjälper ju ialla fall :)
 
Jag har fortfarande svår värk i hela kroppen. Men armarna, benen, fötterna och händerna är absolut värst.
Det gör stundtals så ont i handlederna och då kan jag inte göra något med hela händerna.
Och likadant i fötterna, jag vaknar nästan varje dag med smärta i fötterna, det är hemskt och det tar ett bra tag innan jag "får igång" dom.
Och så denna trötthet, den sköljer över mig som en dimma, och vissa dagar lättar inte denna dimma alls. Vissa dagar är det bättre, lite klarare och stundtals tillochmed helt klart. Det är väldigt olika hur tröttheten eller hjärndimman slår mot mig. Och därför inget som jag kan förutse, och det är jobbigt. Jag kan inte planera något framåt, för jag vet inte hur tröttheten kommer slå den dagen. Så jäkla surt!
 
Men, nu har jag något att berätta ialla fall. Något som hör till min blogg om just PCOS och allt sånt.
Jag åt Provera 1-10 juni. Fick blödning 11-18 juni, mer eller mindre.
Sen kom det lite blodblandade flytningar 13-16 juli, inte så mycket så att jag behövde något skydd, men kroppen höll på med något, och allt sånt är positivt för mig! ;)
Och så nu då. 13 augusti kom det plötsligt en riktig mens! Helt spontant! :)
Jag fick ont i bröstvårtorna den 8 augusti och det höll i sig tills mensen kom igång.
Denna mensen har varit riklig och jag har haft en hel del mensvärk.
Men det är såklart välkommet! Så kul när kroppen fixar nåt på egen hand liksom!
Jag blöder fortfarande lite, men det håller nog på att sluta nu, femte dagen. Alltså en "normal" mens.
Det känns så kul!
 
Jag skulle ätit nästa Proverakur 1 september, men det behöver jag ju inte nu, vilket är skönt.
Ett piller mindre att stoppa i mig nu.
 
Här är jag, en helt okej dag nu i sommar.
Tänk vad lite mascara kan göra ändå! Galet!
 
Nu vet ni lite om läget ialla fall.
Känns som sagt jättekul att kroppen kämpar på.
Jag kör på med LCHF, det går finfint ialla fall :)
 
Kram till er finisar som kikar in!

Kommentera här: