Sjuk ekonomi

Åhej!
Idag har jag varit och ätit lunch med min goa vän. Lunchen varade i nästan 4 timmar! Som alltid när vi ses, underbart!
 
Lite mascara och ett leende så syns det inte så
väl att man är sjuk och trött.
 
Vilken härlig dag det varit vädermässigt också! Det har varit strålande sol och klarblå himmel!
Önskar att jag kunde vara en av alla dom som får lite extra energi av vackert väder! Var glad om du är en av dom! :)
 
Något som hänt under dan idag, är att jag börjat få nån slags molande värk i magen, påminner en hel del om mensvärk och är som en stel kramp i magen och underlivet. Vet inte vad min kropp pysslar med, svårt att gissa... Min kropp är ju ganska märklig av alla möjliga anledningar.
 
Min terapi jämte bloggen!! Bästa bästa!
Hur barnslig är jag? ;)
 
En läkare ringde mig idag från företagshälsan, han ville bara berätta att han ville hjälpa mig med överklagan till försäkringskassan. Men när jag sa att jag skulle till facket på tisdag och få hjälp den vägen så tyckte han att det var minst lika bra. Men skulle ringa honom vid minsta problem. Så tacksam!
Fick även hem ett brev idag med beslut om sjuklön, 100%. Skönt, då behöver jag inte vara orolig över den ekonomiska biten. Åtminstone.
Dock ska överklagan in, jag tycker att jag har rätt till sjukpenning eftersom jag är sjuk. Och det har jag ju läkarintyg på att jag är.
Läkaren som ringde idag kallade det att jag är "utsatt för ett övergrepp", som fått min sjukpenning indragen.
Att dom inte inser att Hypotyreos faktiskt är en sjukdom! Med diverse mycket svåra symtom. Hoppas innerligt att fler läkare inser att det är värt att hjälpa oss med problem. Är evigt tacksam att jag fått komma till en så bra endokrinolog! Evigt tacksam!!
Lever i en liten förhoppning om att bli av med både myxödem och annat och kanske lindra min PCOS också!
Tänk om! Men jag får ju inte vara för naiv.
 
I övrigt ska vi ta kväll nu är tanken.
Jag är jobbigt trött kan jag säga.
 
Ha det så gott allihop! Och var rädda om varandra!
 
Lämna gärna en kommentar om vad ni tycker om bloggens innehåll nu för tiden!
Så kul med lite feedback :)
 

Kommentera här: