Mina fina vän

Ååh, idag låg det en jättefin present till mig i brevlådan! Min fina vän Ina hade skickat ett armband som hon gjort till mig! Hon har även gjort ett likadant till sig själv, så det blir som ett vänskapsarmband. Så fin är hon!
Ett vackert kort med ett vackert brev i.
Jag och Ina har känt varandra sen vi var 9 år. Våra mormor/morfar bodde precis bredvid varandra och hennes mamma och min moster var/är vänner. Så en dag när jag var hos min mormor så kom hon dit för att umgås med mig och mina kusiner. Och där började det.
Nästa år är det 20 år sen!
Tårarna sprutade när jag läste brevet och såg det fina armbandet!
 
Självklart är det gjort av olika stenar och pärlor, typiskt Ina! Hon har alltid varit intresserad av sånt och jag lyssnar intresserat varje gång och hoppas kunna lära mig lite!
Detta armbandet är gjort av:
 
Lila stenar: Ametister, sägs ha en djupt lugnande verkan.
Ljusblåa/nästan vita stenar: Akvamarin, sägs ge renhet, klarhet, enkelhet och mod i vår kommunikation med omvärlden.
Gröna stenar: Peridot, sägs vara en sten för hjärtchakrat och en riktigt healingsten.
Vita pärlan i mitten: sötvattenpärla som heter Keishi "petal" och är en extremt sällsynt pärla med sin ovanliga form och är resultatet av ett olycksfall i den naturliga odlingsprocessen. Sötvattenpärlor anses ge kärlek, pengar, beskydd och tur.
 
Jag är så tacksam för detta fina armband! Känner verkligen hur det är gjort med kärlek av en mycket nära och kär vän!
 
Kram

Kommentera här: