Lchfbilder!

Idag bjuder jag på lite matbilder.
Jag äter LCHF, jag har ätit LCHF i omgångar, men inte fått önskat resultat... Nu vet jag bättre och förstår att det är min Hypotyreos som gör att det går trögare än normalt. Och jag räknar iskallt med att även den biten kommer bli lättare/bättre när jag fått min T3 :) Men, i det stora hela kan jag säga att jag "mår bättre" med LCHF än när jag äter socker, vete och massa kolhydrater. Dessutom ska det ju vara bra för oss med PCO(s).
Jag har läst så många "solskenshistorier" genom åren, så jag måste ju tro på det :) Och jag vill ju gärna gå ner i vikt och dessutom boosta kroppen om det kan hjälpa till att bli gravid så småningom!
Har ni egna erfarenheter så dela jättegärna med er!

Perfekt kvällsgott eller fika - Brieost! Mmm!
 
En vanlig frukost för mig. 
Gjord på 2 ägg, en skvätt vispgrädde, lite rökt skinka, salt&peppar
Bara blanda allt i en skål och stek i smör.
 
 
Också frukost.
Kokt ägg, avokado, majonnäs och skinka. God frulle!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Dagens lunch, kycklingfilé som jag delat i mindre bitar.
Stekt bacon så det är knaprigt. Kryddat kycklingen med peppar, chilipulver, paprikapulver, vitlökspulver och salt.
I en ugnsform och baconet över, och en hönsbuljong smulad över. Sen häll över vispgrädde och sist på med riven västerbottenost! In i ugnen på 200 grader tills osten smält och den fått fin färg. Såå gott! Skulle kunna äta varje dag!
 
En annan going är laxfilé!
Denna har jag gjort som så att jag la den i en ugnsform och kryddade med salt&peppar, fiskbuljong, citronpeppar och persilja.
Till det äter jag kokt broccoli som kokat exakt 4 minuter i lättsaltat vatten.
Jag strimlar purjolök och lägger i med broccolin den sista minuten bara, så blir det perfekt! 
 
 
En annan enkel gobit som jag gör när fantasin tryter är köttfärsbiffar.
Det är lika enkelt som det låter. Jag blandar köttfärs, lök (jag gillar stora lökbitar), salt&peppar och en skvätt vispgrädde. Rullar mina biffar och steker i mycket smör.
Till det äter jag en sallad och hamburgerdressing, jag kör på en köpt variant, men mycket fett i.
 
 
Stekt fläskkotlett, som tillbehör hade jag här en sallad, stekt lök och stekta champinjoner och besås.
 
 En annan favorit är denna lax!
Den är grymt enkel och jättego! Jag häller grovsalt i botten på en ugnsform, lägger laxen på saltet, pepprar med citronpeppar och sånt jag tycker om. In i ugnen tills firren är klar och servera med sallad och sås gjord på gräddfil kryddad med peppar och citronpeppar, eller andra kryddor man gillar.
 
Hoppas ni fick lite inspiration ialla fall ;)
På instagram lägger jag upp mina matbilder lite mer regelbundet (eller försöker ialla fall göra det)
Kika in på: yenniiie
 
Kram!
 
1 rebecca:

skriven

god maten ser ut! :)

jag måste fråga, hur gör du de dagarna där man känner sig ledsen, lite negativ över tillvaron (ex att ni kämpat så länge för att få barn och att du nu kämpar med hypon), du verkar alltid så positiv! men jag tänker att vi alla har mindre bra dagar så vore så inspirerande att få höra hur du tänker kring det! kram

Kommentera här: