Det där med sömn.

God morgon hörrni.
 
 
Det här med sömn, det är ett kapitel i sig när det kommer till mig själv.
Jag kan i princip sova hur mycket som helst, utan att egentligen känna mig utvilad.
Jag kan inte någon ny energi eller känna mig riktigt pigg.
Låter det jobbigt? Det är det!
 
Det är en av de värsta problemen med Hypotyreos. Och värken såklart.
Men att aldrig känna sig utvilad eller pigg är riktigt påfrestande.
 
 
Jag går oftast och lägger mig runt ca 22 på kvällarna, det kan variera något såklart, på helgerna när R är ledig kan det ju bli senare. Men som oftast är det runt 22. Så sover jag, som en klubbad säl! Går inte att väcka mig nattetid.
Och jag vaknar till vid 5-6 för att gå upp och kissa. Det gör jag nog mer eller mindre i sömnen, som de flesta andra.
Sen somnar jag om lika hårt igen och sover till framåt 10-11, och då är jag som en deg i huvudet. Kroppen är tung och jag är otroligt trögstartad.
 
 
Idag ska jag träffa min goa vän, så jag kunde helt enkelt inte ligga kvar, ibland är det ju så, att något gör att man måste/behöver komma ur sängen tidigare än vad kroppen vill.
 
Har jag en viktig tid att passa, så måste klockan ställas, och flera av mina familjemedlemar måste ringa och smsa flera gånger för att "se till" att jag kommer upp ur sängen.
Jag är värre än den värsta tonåringen!
 
Men detta hör till min sjukdom.
Jag kan absolut vara "pigg" en dag, eller snarare speedad, det är inte ett normalt vaket tillstånd det heller.
Jag har inget "normalt" mellanläge. Allt är PÅ eller AV.
 
Och med denna trötta bild säger jag nu god morgon till er och önskar er en härlig vårdag i solen!
 
Svullnad över ögonen (och resten av ansiktet/kroppen), rinniga ögon, korta ögonbryn.
Det är några vanliga Hypo-symtom.
 
Vi hörs senare hörrni!
1 Tess R:

skriven

Hej Jennie! Tack för att du delade med dig av din blogg på facebook så jag kan läsa =)
Känner igen mig i mycket av det du skriver. Vet hur det är att ha obalans bland hormonerna pga hypo och hur fruktansvärt det är att längta efter barn men inte kan bli gravid utan hjälp pga pco och hypo. Jag och min man väntar på en kallelse från rmc Linköping för att få gå vidare i vår utredning och få den hjälp vi behöver för att jag ska bli få bli gravid.
Styrkekramar till dig!

Kommentera här: