Ont, mysigt och helgen försvann!

Jahaja. Helgen går mot sitt slut. Och herrejösses så fort den gått! :/
 
Kan börja med torsdagen... Ja, usch :(
Jag skulle jobba 7-15. Och vaknar på torsdag morgon med världens ont i magen. Fattar inte varför jag inte bara ringde och sjukanmälde mig direkt. Men nej, plikten kallade och jag gav mig av mot jobbet (i ösregn!).
Gick ner till jobbet, och varje steg gjorde ont.
När jag kom fram till jobbet satte jag mig bara på en stol och blev sittande. Min kollega såg direkt att jag mådde dåligt, och sa det som jag själv frågat mig hela vägen ner till jobbet: "Men gumman, varför ringde du inte? Du hade ju inte behövt komma hit".
Jag försökte en stund ialla fall, men vid 8 tog jag bussen hem.
Framåt kvällen funkade alvedonen, och jag hade inte lika ont längre. Skönt.
 
Fredag var jag ledig, och då hade jag inte alls lika ont, mer som mensvärk, molade och malde i både ryggslutet och nederdelen av magen. Och magen har varit som en ballong! Och är så fortfarande. Och även brösten känns svullna (men inget ömma).
Flytningar har jag haft hela tiden. Svårt att veta vad dom beror på.
Fredagen gick ändå bra, var skönt att vila och bara ta det lugnt.
På kvällen kom min syster hit och vi kollade på film och hade myskväll ♥
 
Igår, lördag, åkte vi till min pappa på födelsedagsmiddag. Var trevligt och god mat.
Och idag har vi varit hos min mamma och ätit namnsdagsmiddag (vi heter Elisabeth alla tjejerna), jättegod mat och mysigt.
 
Tanken var att Linda och Mattias skulle kommit hit ikväll och myst lite. Men vi var alla så trötta, så vi skjuter på det.
 
Så nu har vi varit parkerade i soffan sen 16-tiden när vi kom hem.
Har nog lite söndagsångest, brukar aldrig ha det, men denna veckan är precis smockfull!
Jobb varje dag utom fredag, men då är det julfest med jobbet på kvällen, sen jobbar jag hela helgen.
Så det blir ingen ledig tid alls, kan man säga.
Och helgen har varit fullproppad, och då går den ju fort ;)
Ska bli skönt med sovmorgon imorgon ialla fall, jobbar kväll.
 
Ska dock ta blodprovet imorgon, det som ska visa om jag haft ägglossning eller ej.
Jag är lite orolig om det kommer gå, har nämligen inte bytt mitt leg... Jag veeet jag är trög! ;)
Har ju hetat såhär sen i augusti nu, men har inte fått tummen ur att skaffa nytt leg.
Får ta tag i det i veckan nu, det måste jag!
 
Så. Summan av kardemumman blir helt enkelt:
Jag har haft det riktigt jobbigt, och riktigt mysigt och riktigt trevligt i helgen och dagarna innan.
 
 

Kommentera här: