Svar på kommentar!

Ledsen att det dröjt ett tag sen jag skrev nu.
Har fått en kommentar, som jag ska försöka svara på:
 
Hej
Får jag fråga en sak? När du tog Puregon och Ovitrelle (eller liknande), fick du känningar, typ mensvärk några dagar innan BIM? Jag tog Ovitrelle i lördags och efter fem dagar (fredag) fick jag bruna flytningar och mensvärk. Idag ingenting. Vet du om det är normalt?
 
Hej!
Jag fick ofta mensvärk och ont efter både Puregon och Ovitrelle. Kommer tyvärr inte ihåg om det var några dagar innan BIM eller så, du kan säkert hitta lite om det i arkivet under "Puregon".
En sån "blödning" eller flytning har jag aldrig fått i samband med behandlingar.
Jag fick en spontant innan förra mensen, och det var ungefär i samband med beräknad ägglossning (om jag räknar baklänges från mensen som kom ca 2 veckor senare).
Så min enda erfarenhet är isf av blödning vid ägglossning.
 
Sen kan det ju också bero på nidblödning, men det vet man ju inte fören man har plussat iså fall.
Jag tror absolut inte att det är något konstigt eller onormalt med mensvärk och bruna flytningar, speciellt inte i samband med Puregon.
Så länge du inte får hemskt ont så är det nog ingen fara.
Jag blev svårt överstimulerad av Puregon, men det känner man ifall man blir, det gör äckligt ont!
 
Hoppas du fick någon nytta av mitt svar.
 
 
 
 
1 Tjejen bakom Kampen mot PCO:

skriven

Hej
Tack för ditt svar.
Jag har testat negativt nu, tretton dagar efter Ovitrelle. Dagarna efter Ovitrelle hade jag ont i brösten och mensvärk. Troligen bara biverkningar.
Nya tag i höst!

Kram

Kommentera här: