Sjukling

Förkyld, usch! Jag har ont i halsen och blåsor i munnen och på tungan. Inge vidare alltså. Har känt mig febrig i helgen, men termometern visar inte på feber, så kanske något som inte riktigt brutit ut ännu. R har också känt sig hängig och på gång att bli sjuk i veckan. Jobbigt är det. Så denna helgen har varit lugn. Träffat R's bror en del i helgen, han sov här fredag till lördag. Annars har tiden mest spenderats under en filt i soffan och massa filmtittande. Det kan man väl unna sig när man känner sig sjuk tycker vi. Får se hur jag känner mig imorgon, om jag jobbar eller stannar hemma. Tråkigt. Annars? Nej, inget nytt här inte. Jag har flytningar och lite ont i magen ibland. Fel. Igårkväll hade jag jätteont i magen. Idag har jag bara ont då och då. Knepiga kropp! Jag vet inte vad den håller på med! Mensvärk kan det väl inte vara redan? Är på dag 20 idag. Det ska bli hemskt spännande och se hur denna cykel blir, om det kommer mens igen, eller om den drar iväg (som den brukar). Vi får se helt enkelt. Annars har vi umgåtts med våra vänner. Jag har haft en helmysig dag med bästa Linda för ett tag sen. Och annat skoj. Skönt att fylla dagarna med sånt! Och jobb förstås. Jag längtar till våren och ljuset. Jag blir trött av allt mörker och kylan. Men, men, jag vet ju att våren inte kan komma än. Men jag längtar ändå. Nä, nu får det bli soffläge igen. Halsen är helt öm och varje ord jag säger gör ont, och varje gång jag sväljer... Vill inte! :( Hoppas att ni haft en härlig helg och får en skön start på nya veckan! :) Kul att se att ni fortfarande kikar in, jag ska försöka skriva oftare, men det händer inte så mycket här just nu. Vi tar det väldigt lugnt.

Kommentera här: