Tråkigt & sött.

Jag har tråkiga besked.
I fredags ringde jag till Maya, och då fick jag veta att jag inte haft någon ägglossning alls denna gången! :(
Känns såklart jättetråkigt. Men när jag tänker på det så har jag ju i princip inte känt något alls, hade iofs lite ont i magen vid tidpunkten då ägglossningen skulle varit. Men annars har jag ju inte känt något.
Så vår lilla bebbe tar lång tid på sig tycker jag!

Jag fick även veta att jag just nu ligger "skyhögt" med Levaxinet. Mitt värde var 0,1. Man ska ligga på 0,4-4. Så jag ligger ju ganska mycket högre än man "ska". Men så länge jag mår bra ska det väl inte vara några problem. Skulle vara uppmärksam på om jag börjar rasa i vikt (inte mig emot!;), det är inte bra för hjärtat och det blir för stora påfrestningar.

Bosse ringde flera gånger i fredags (efter att jag pratat med hans sköterska) och jag lyckades missa alla samtal!
Så himla typiskt!
Sköterskan tyckte att jag skulle vänta över denna helgen och se om det kom någon mens, det har det inte gjort.
Jag sa till henne att jag aldrig brukar få någon mens när behandlingen misslyckats.
Så troligtvis ska jag börja med Provera imorgon, så jag får en blödning ialla fall. Men först ska jag ringa och se vad Bosse ville.

Jag som hoppades att min svullnad berodde på att mensen var på gång, men jag får försöka inse att det bara beror på för mycket fika ;)

Idag har vi varit på dop. Lille A döptes. Och han var så duktig! :) Sötisen.
Efter det blev det doplunch i församlingshemmet och fika och presenter. Mycket trevligt.
Tack till fina Linda och Mattias för en lyckad eftermiddag! ♥

R hade bråttom hem sen, för han ville göra färdigt balkongräcket, och nu är det på plats. Ser riktigt bra ut! Jag älskar mitt hus just nu! :) Och så har vi börjat måla lite på framsidan också.
Mamma kom och inspekterade och fikade ;)

Jaha, helgen går mot sitt slut, och imorgon är det jobb igen. R ska sova en natt i Uppsala, så jag får underhålla mig själv imorgon eftermiddag/kväll. Men det ska väl gå bra.

Nu ska jag kika lite på tv innan det blir läggdags. Är riktigt trött nu faktiskt.
Hoppas att ni haft en fin helg!

Kommentera här: