Snurrigt.

Oj! Jag glömde helt bort bloggen igår, sorry!

Jag jobbade, var på A6 och så kom Linda och Mattias hit och åt kvällsmat, varma mackor, te och julmust :)
Sen var jag dödstrött och stöp i säng efter duschen. Så ni fick klara er utan mig en dag.

Idag har det varit jobb igen, och sen en liten mamma-fika här hemma ♥
Nu har jag ställt fram julstjärnor, elljusstakar osv. Blev riktigt mysigt :)
Helt ofattbart att det är första advent på söndag!

Idag är det ju även onsdag. The magic day! Jag skulle testa innan min Pergotime-start. Jag testade i morse, det blev negativt. Jag vet inte riktigt om jag hade väntat mig något annat, eller kanske lite. Men ändå inte. Äsch, jag vet inte vad jag hade väntat mig. Jag var så inställd på Pergotime igen, och kunde inte riktigt se mig själv som en "spontan gravid"-tjej.
Så jag svalde snällt den första tabletten i morse.

Dock har min "blödning", (kan inte ens kalla det för blödning, det är mer bara röd/brun flytning, typ) fortsatt lite smått under gårdagen och idag också.
Har inte kommit igång mer än en gång i lördags, någon slags "en dags mens"?
Jag har därför bestämt mig för att försöka få tag i Maya imorgon igen, jag känner att jag vill rådfråga lite innan jag fortsätter med Pergotime. Min minimala mens borde väl bero på något? Och min enorma värk i äggstockarna/mensvärk borde väl bero på något? Jag menar inte att det ska bero på graviditet. Men jag vill gärna höra från dom att det inte är någon fara att fortsätta med hela Pergotime kuren. Känns olustigt att ta medicinen om min kropp inte riktigt är med på noterna nu.
Borde man inte få en ordentlig mens efter en ordentlig ägglossning? Det borde väl finnas någon form av slemhinna och obefruktat ägg som ska blöda ut? Och varför gör det ont? Kan det komma igång en mer riklig mens senare? Iså fall är jag ju på helt fel cykeldag och allt kan bara bli snurrigt, som om det inte redan är det? ;)

Nåja, vad tror ni? Har ni några erfarenheter? Borde jag vara orolig? Kan jag lita 100% på mitt negativa graviditetstest (R gör inte det)?

Känns ialla fall bra att vara igång med Pergotime! :) Vill bara veta att allt är i sin ordning nu. Vilket jag tror och hoppas att det är :)
Men man undrar ju över värken och flytningarna som verkar vilja fortsätta.

1 Sara:

skriven

Det där med mängden blod som kommer varierar från person till person. :) Alla mina menstruationer både med och utan Pergotime har varit väldigt små. Max 3 dagar. Det börjar blöda lite, lite den första dagen, andra dagen kommer det lite mer och 3e dagen är det mest brunt. Nog inget att oroa sig för. :) Vissa har bara 2 dagar och andra en hel vecka. Huvudsaken är att slemhinnan är 3 skikt. (Har jag läst) Jag har ont en vecka innan mens och så fort den kommer så har jag inte ont mer. Tvärtom för Dig men det är säkert också helt normalt. Lycka till med Pergokuren! Håller tummarna för Er. Håll gärna tummarna för oss att vi ska lyckas snart. :D Kram på dig

Kommentera här: