Lchf-start.

Idag började jag med LCHF igen! Heja mig! :)

Till frukost åt jag:
Två stekta ägg - med smält ost på.
Stekt bacon.
En klick majonäs.
4 småtomater.
Tre glas vatten.

Jag och R bestämde för en stund sen att vi ska äta kyckling till lunch.
Han kör ju med ris till, men inte jag.
Blir kyckling, sallad och nån god sås till. Är lite inne på att ta en klick creme fraiche paprika-chili.
Annars gör jag en currysås med grädde eller nåt.
Haha, man känner sig verkligen som en nybörjare igen. Jag måste tänka efter hela tiden, om det funkar att äta eller inte.
Men man kommer nog snart in i det igen :)

Om en stund ska vi åka in till stan en sväng. Jag ska fixa mina ögonbryn.

I tisdags köpte vi en ny tvättmaskin, och den är verkligen bra! :)

Skönt att vara ledig idag, och börja sent imorgon, så jag och R får lite tid ihop.
Vi ska gå "bonnarundan" när vi kommit hem från stan.
Är riktigt fint väder här, blå himmel och sol :) Såklart är det ingen värme direkt, men det blåser inte och det regnar inte.

Nu kör vi på med LCHF då! Och jag ska faktiskt lyckas denna gången! :)
1 Sofia:

skriven

Hej!!



Hejja Hejja dig va du är duktig med lchf, känner så många som börjat men inte orkar med det :) antar att det är kämpigt att alltid behöva tänka på vad man ska äta till middag och kvällsmat innan man knappt ätit frukost haha!!

Jaja kämpa på är man bara tillräckligt enveten går det :)



gott nytt år / Sofia

2 Nelly:

skriven

Hejja hejja! :)

Nu kanske detta känns långt fram i tiden. Men den bästa resultatet kommer du att se om ca 3 månader. Det är då de flesta fettceller som varit med från början av dieten dör, och de brukar vara fler än under processens gångt! :)

Har du mycket recept? Annars har jag nog (ska se om jag kan hitta dem bara) några dokument med recept på lchf om du vill ha?

3 anna liljestrand:

skriven

Hej.. jag undrar hur du mår nu.. illa som jag eller bra?

jag försöker bara äta när jag e hungrig..

tex ägg o bacon till frukost

och lunch lax med blad spenat och holladaisås..

till kvällen kyckling med gräggsås o baconföra.

är det fel??

äter i.ga kolhdrater mer än det som finns naturligt i ägg bacon eller grädde..

Kommentera här: