Svar på kommentar!

j skrev:

Har skrivit lite kommentarer förut ;P har iaf ätit min tredje men första dubbelkur pergotime, testade tyvärr negativt i torsdags =/ har inte känt av nå spec alls mer än att jag "varit i klimakteriet" som vanligt = svettningar- hemskt! Nästa kur kommer vi iaf köra med ältest så att man har någon koll på äl! (får inget vul i mitten på behandlingen) ville bara skriva lite. håller alla tummar för er! kul o följa dig som håller på med precis samma resa.. =)

Jag svarar:

Kul att du kommenterar ibland! Det är alltid lika roligt med respons :)
Vad tråkigt att du fick ett negativt svar...
Förstår att du kommer vilja köra med ältest nästa gång.
Eftersom jag har PCO så sa min läkare att ältest ofta kan vara missvisande, så därför har jag inte sett någon anledning till att testa med det.
Men det klart, blir det inget nu heller så kanske det är värt att testa ändå.
Ja, visst är det hemskt med dessa svettningar! Jag hade enorma svettningar när jag åt min förra kur (enkel) men nu med dubbelkuren har jag bara känt av det ytterst lite.
Jag ska ta blodprov imorgon och se om jag ägglossat eller inte. Borde få svar tisdag-onsdag.
Tack söta du! Fortsätt gärna hålla dina tummar! Jag lär behöva det!! :)
Jag ska givetvis hålla mina tummar för dig också! :)
1 Jessica:

skriven

Jag har också PCO men de sa till mig att testa med ägglossningstest. Det som händer när jag testar är att det är ett svagt teststreck varje dag, så det är ju lätt att tro att det visar ägglossning. Men det är viktigt att teststrecket är starkare eller lika starkt som kontrolltestet när man testar. Har dock aldrig varit med om det ännu.



I fredags började jag med min andra kur, men första dubbelkuren..spännande :)

2 j:

skriven

jaa har också hört det, men jag testade med clearblue lite förut (som visar en gubbe) o de visade inte positivt en enda gång.. men som sagt, svårt o veta vad man ska göra :)Har faktiskt också haft lite mindre svettningar med dubbel, men däremot känner jag av världens pms nu, myycket värre än vanligt! super ont i brösten o allt sånt roligt.. har du märkt något av de med dubbelkur ? brukar inte ha mens så ofta men man börjar ju se ett mönster hehe..

3 j:

skriven

En sak till!!! När jag var hos min läkare i måndags så frågade jag om vi fick ställa oss i kö till IVF o de var inga problem alls! vi fick lämna blodprov båda två bara o när hon får svaren skickar hon in en remiss bara så är de klart! Här i sthlm är de 1,5 års kötid så de känns jättebra att ha gjort det! Prata med din läkare om det, om du inte redan gjort det då :)

Kommentera här: