Huset :)

Oj... Jag vet inte riktigt var jag ska börja!

Tog blodprovet i morse, det som ska visa om jag ägglossat eller ej.

Sen hämtade mina jobbarkompisar mig utanför vårdcentralen, så åkte vi till Ullared.
R ringde och sa att mäklarn hade ringt, och sagt att det var massa strul med de andra budgivarna (dom som egentligen vunnit budgivningen), dom ville inte skriva på några papper innan dom fick bygglovspapper...
Hann inte prata mycket med honom då, för mitt mobilbatteri dog. Så jag visste egentligen ingenting.
Så shoppade vi, läänge! :)
Åkte hemåt, och jag kom hem 23.15 ungefär, då ringde R på hemtelefonen, han hade försökt nå mig på mobilen hela dagen!
Han ville berätta att mäklarn hade pratat med säljarn och kommit överens om att hon säljer huset till oss för 1 550 000 kr! Vi behövde inte öka nåt mer, och utgångspriset var ändå 1 695 000 kr, så vi har ju gått ner rejält i pris!

Så på söndag ska vi till mäklarn och skriva papper :)
Förhoppningsvis kommer R hem tidigt imorgon från Danmark så vi hinner sitta ner tillsammans lite och fixa det praktiska med banken. Vore så skönt om vi gjorde det tillsammans nu.
Lite nervöst är det ju. Alla lån ska gå i lås och allt.
Vi har ju lånelöfte på båda lånen, 150 000 kr på blacolån till insats, pantbrev och lagfart (det kostar ca 132 000 kr), och så 95% av huskostnaden på SBAB. Det måste ju liksom bli klart nu då, tills alla papper ska skrivas. Men det ska väl inte behöva bli några problem när vi har lånelöfte.

Åh, vad det pirrar! Kommer vi klara av detta? Är vi redo? Är det rätt hus? Vad ger vi oss in på? Hur ska det gå?!
Men så tänker jag såhär: Massor av folk i vår ålder har mycket mer lån än såhär, och har köpt hus i 2-3 miljonsklassen. Klarar dom det, så ska vi banne mig göra det också!
Vi jobbar båda två, har fasta inkomster och slarvar aldrig någonsin med några räkningar! Det borde inte bli några problem.
Vi skriver nog på att vi får tillgång till huset från 1 augusti. För vi måste ju sälja vår lägenhet också.
Mäklarn gissade på 650 000 kr, det är ju skitbra iså fall! Men ska ju inte ta ut nån seger i förskott.
Nästa vecka kommer dom och börjar med inglasningen av vår balkong också, det ska ju hinnas betalas också innan. Hoppas det blir färdigt till visningen.

Oj, nu blir det mycket, och ganska rörigt.
Hur ska jag någonsin kunna sova inatt??!

Visst tror väl ni också att detta kommer gå jättebra! :)
1 Jessica:

skriven

Oj, vilken tur ni hade med huset :) Ska bli spännande att höra hur det gick med blodprovet. Hur lång tid skulle det dröja innan du får svar? Jag har också ätit min första enkelkur pergotime. Är på dag 33 nu. Jag skulle vänta till dag 40 och har jag varken fått mens eller blivit gravid då skulle jag få börja med dubbelkur pergotime istället. Har provat med ägglossningsstickor och de visade inte någon ägglossning, så mina förhoppningar är inte så stora. Ser fram emot dubbelkuren istället :)

2 Lotta:

skriven

Wihoo! GRATTIS till husköpet! Jag är ÖVERTYGAD om att ni kommer att klara det galant! ♥ Många kramar

Kommentera här: