Ny behandling :)

Hej på er! :)

Nu är ni väl nyfikna på vad läkaren sa idag? ;)

Först så undersökte han mig med VUL, och då sa han att min slemhinna var så tjock, precis som att det var ägglossning på gång! Det tyckte han var konstigt, men i äggstockarna fanns inga ägg som såg ut att vara så mogna att dom ville lossna.
Sen satt vi och pratade en del, gick igenom hur det går till med sprutorna.
Jag ska äta Provera nu i tio dagar, från och med idag, sen får man hoppas att mensen kommer.
På mensdag tre ska jag börja med Perugon, och ta den varje dag klockan sex och få gå på täta kontroller hos Bosse (min läkare).
När/om han ser att ett ägg växt till sig så ska jag få ta Otrivelle, för att ägget verkligen ska släppa.
Efter det så har jag ägglossning ca ett dygn framåt, så då får man lättare att pricka in det hela :)
Bosse är väldigt optimistisk, så jag är hoppfull! :)

Jag fick öva med söta A-K (sköterskan) och ta sprutan på mig själv, det gick galant! Så det kommer jag nog fixa! :)

Efter läkarbesöket, som förövrigt tog en timme, (det brukar ta ca tjugo minuter), så träffade jag min fina vän E! Vi gick och fikade och satt och tjötade till klockan sju. Alltid lika trevligt :)

Sen tog jag bussen hemåt och jag och R handlade lite.

Nu blir det myskväll och jag är riktigt lycklig nu! Det känns verkligen som att det kanske kommer gå nu! :)
Känns skönt att vara igång med Provera ialla fall, så det händer något.

Imorgon är det jobb igen, men jag börjar 12.30 så jag får en liten sovmorgon ialla fall, men min pappa kommer vid 8.30. Han och R ska köra iväg lite grejer till sortergården.

Ha en härlig fredagkväll söta ni!
Och håll nu era tummar för mig :)



1 MD:

skriven

Jag håller alla tummar jag kan! Nu ska det väl ändå gå vägen :)

2 P:

skriven

Fest, ny hårfärg, ny kost, bröllopsdatum (stort grattis) och ny hormonbehandling. Glädjer mig för din och kärlekens skull:) Du vet att jag håller tummen!!

Kommentera här: