Rätt till sjukpenning igen

...Och nog vände det lite...
 
Min ena läkare (företagsläkare som håller i min sjukskrivning) ringde på eftermiddan idag och frågade hur jag mådde, hur det gick med beslutet som ska omprövas hos försäkringskassan och vi pratade en bra stund. Så bra läkare!
Vad jag inte visste under vårt samtal var, att ute i brevlådan låg ett brev och väntade...
Ett brev från försäkringskassan. Där de skrev att jag har rätt till sjukpenning från 17 mars, alltså fick jag rätt.
Det känns ju jättebra såklart. Men jag är för trött och orkeslös idag för att riktigt bli glad.
 
Dessutom drar det med sig annat jobb. Jag måste då avsäga mig sjuklönen från min arbetsgivare och antagligen betala tillbaks de 7.900 kr jag fått därifrån.

Så, imorgon måste jag försöka hitta en gnutta ork så att jag kan gå ner till min chef och prata om det och om AFA försäkringen, där jag antagligen också ska få pengar ifrån. Usch vad det är mycket att tänka på när man är sjukskriven.
 
 
Önskar av hela mitt hjärta att jag får Cytomel imorgon! Tänk om...
 
Kram!

Kommentera här: