Ägglossning?

Jag får väl göra som de flesta andra idag, börja med att önska en God jul!
Hoppas att ni haft en jättehärlig dag med nära och kära :)
Själv har jag jobbat till klockan 14, och efter det var min pappa hemma hos mig och R och åt julmiddag.
Sen har vi bara myst själva här hemma, känns skönt :)
Imorgon är det jobb igen, jag börjar 7, så det blir ingen sen kväll ikväll.
Eventuellt ska vi åka till min moster imorgon eftermiddag på julfika, om orken finns efter jobbet vill säga ;)
 
Tänkte uppdatera lite om hur det är nu för tiden.
Jag har haft grymt mycket flytningar, och har fortfarande.
Och idag har det gjort ont långt ner i magen varje steg jag tagit och det har molat och värkt i ryggen, så det har varit lite knepigt att röra på sig idag, utan att ha ont.
Brösten är svullna, mycket större än vanligt! Men absolut inte onda :)
Har fått lite småfinnar i ansiktet och en del på axlarna :/
Men det "jobbiga" är nog ändå alla dessa flytningar och det onda i magen och ryggen, molandet i ryggen kan bli riktigt intensivt och ihållande. Blä!
 
Men om det beror på ägglossning, så är det givetvis värt det! :)
Mådde ju pest och pina förra månanden också, och då hade jag ju den bästa ägglossningen någonsin!
På fredag ska jag ta blodprovet för att se om det varit någon ägglossning denna gången. Spännande.
 
Har läst att man kan få ägglossningen något senare när man tagit Pergotime. Förra cykeln blev ju 34 dagar, men det sa Bosse var helt "normalt", så jag antar det. Får se om det blir någon mens av denna omgången också, förhoppningsvis! :) Eller egentligen hoppas jag ju att jag har haft en bra ägglossning och att det inte kommer någon mens! ;)
 
Nu ska jag sussa på nya kudden som jag fått av min mamma i julklapp igår :) Så skön!
 
Hoppas ni får en fortsatt härlig julhelg och ledighet!
Så hoppas jag att det blir lugna dagar på jobbet både imorgon och på torsdag :)
På fredag kommer R's syster och hennes sambo hit, ska bli så roligt!
 
Ha det bra alla!
 
 

Kommentera här: