Hjälp mig...

Idag är det ca 8 dagar sen jag hade min ägglossning (om jag nu hade någon).
Och det liksom "svider" i äggstockarna, och jag har ganska mycket molvärk i äggstockarna och nederdelen av magen. Nästan lite små, små kramper i underlivet, eller mer som att det "vrids neråt".
Usch, vad svårt det är att förklara...

Är hur som helst jätterädd att det är mensen som börjar göra sig påmind, skulle vara så typiskt min otur! :(
Men jag väntar mig inget annat.

Varför ska det vara såhär?!
Önskar att Bo, min läkare, kunde ringa och säga att provresultatet var bra ialla fall. Jag skulle verkligen behöva den uppmuntran.
R är så gullig mot mig och säger att det säkert blir vår tur snart. Jag bara tvivlar.
Det känns hopplöst och tråkigt.

Hur ska jag orka?
1 P:

skriven

De 2 ggr hittills som min hormonbehandling misslyckats ( ingen äl) så har mensen kommit mycket tidigare ( innan dag 8). Då jag var gravid var det molvärk jag kände ca en vecka efter äl. Kändes PRECIS som mensvärk, att en blödning skulle komma när som helst. Kände så ett par månader in i graviditeten. Ett tycken som också dök upp vR synliga ådror på brösten och lite yrsel. Hoppas att du haft en fin äl och snart får ett ännu finare PLUS:)

2 MD:

skriven

Det är svårt att hitta styrkan ibland när allt känns så tungt. Men denna gång har ni fått mycket hjälp och ÄL borde verkligen ha skett och då finns chansen att du är gravid också. Desto mer man försöker desto högre blir oddsen att ni lyckas, så denna gång har ni starka odds. Håller tummarna!

3 Hon:

skriven

Hej!



Visst hade du ägglossning när du höll på med Pergotime? Ovitrellen har väl funkat på dig tidigare eller?



Det är ju svårt att veta hur det gick utan att ha resultatet fr blodprovet, men om du lossat tidigare borde ju den här omgången inte vara annorlunda.



Jag genomgick tre omgångar med Puregon och fick ett/två ägg varje gång samt hade ägglossning (högt värde på blodprovet), tyvärr fick jag ju mensen 14-18 dagar efter Ovitrellen, men det var ju för att man upptäckte att min mans spermier vad för få, där av IVF.



Lycka till. kram!

Kommentera här: