Det ena och det andra

Hej på er! :)

Igår jobbade jag 7-14, sen käkade jag lite lunch med min vän P.
Jag köpte en fin tunika och ett par jeans, me like! :)
Sen hem och duscha och så vid 18-tiden hämtade Y och P mig, så åkte vi till E.
Hade en jättetrevlig kväll! Det var jag, Y, E och B-M, och massa god mat och gott vin. Kanon kväll!
Idag var det lite jobbigt att komma upp ur sängen och börja jobba klockan 7 igen, men det gick ;)



Mina bröstvårtor är så ömma! Till och med när jag bar ut tvätten på jobbet idag och höll den mot brösten så gjorde det ont! :/
Och det har gjort ont mer eller mindre sen, det jag tror var, ägglossningen.
Kan ju lika gärna betyda att jag ägglossat och att mensen kommer till helgen :/
Är svullen över magen, som man också kan vara innan mensen.
Så jag vet ingenting.

Min läkare har ju inte ringt heller.
Och han ringer nog bara om jag inte ägglossat eller om värdena är låga. Så har det varit förut ialla fall.
Så troligtvis har jag ju haft en bra ägglossning ialla fall :) Alltid något, känns bra att Pergotime faktiskt funkar! :)



Nyss ringde grannen på. Vi har aldrig träffat dom förut, så det var kul att han tog kontakt :)
Vi har en häck mellan våra trädgårdar, och R har klippt vår sida, men på mitten är den nästan tre meter bred! Så vår klinga är lite för kort, så grannen sa att vi gärna får låna hans om vi skulle vilja. Så snällt! Underbart med gulliga grannar ju :)

1 L:

skriven

Ursäkta, men dricker du vin när du vet att du kan va gravid??

2 j:

skriven

Skillnaden jag kände när jag var gravid o innan mens var att nu när jag faktiskt var gravid så stack de liksom i bröstvårtorna när man nuddade.. o så gjorde dom ont på samma sätt som innan mens också.. Håller tummarna! och förresten, vilken dum kommentar, jag drack som vanligt innan jag visste, herregud man måste ju kunna göra vad man vill, de är ju tillräckligt jobbigt som de är medans man väntar på o få veta om de tagit sig eller inte.. två dagar innan jag testade positivt drack jag, men de tog verkligen emot, så de var väll kroppens sätt o säga ifrån. Men sen så påverkas ju inte bebisen alls sådär preciis i början..

Kommentera här: