Med dig blir jag starkare

I morse vaknade jag med världens värk. Jag hade så ont i armarna, benen och fötterna. Det är knappt jag kan röra mig när den värken sätter in. Och samtidigt som det gör så ont så kryper det som en miljon myror runt i kroppen. Otroligt svårt att beskriva, men också otroligt jobbigt!
Jag kunde somna om ialla fall och sov till 10.30, och när jag vaknade då var värken något bättre. Men det får bli en lugn dag idag.
 
När jag kom ner i köket fann jag denna fina lapp på köksbordet. Han är bra fin min R alltså!
Åh sån tur jag har som har dig!
Jag fann en sån passande dikt på nätet när jag läste om värk och smärta.
Så den vill jag gärna dela med mig av till er, tyvärr är diktaren okänd.
 
I muskler, nerver och senor det drar,
från ömhet och värk vi ej vila har.
I öronen blir alla ljud till brus
och ögonen tåras av starka ljus.
Tankarna dom fladdrar och far
koncentrationen finns ej längre kvar.
Så underligt min kropp sig beter,
hjärnan undrar "vad är det som sker"?
 
Det är ingen som ser vad jag känner.
Det är svårt att berätta för mina vänner
att kroppen ej kan, det som tankarna vill
och ej kunna gå och ej sitta still.
Vore tacksam om värken ville ta slut
om än bara för en kort minut.
 
Den är så talande till mig på nåt vis! Och kanske är ni flera som känner igen er i den!
Samtidigt som det är fruktansvärt jobbigt så blir jag ändå tacksam för att inte vara ensam om detta,
vi är många som lider av vår Hypotyreos.
 
Jag tänkte i skriva om just mina problem/symtom i ett inlägg sen, kanske blir lite lättare för ett att förstå när jag inte bara skriver "jag har ont".
 
Stor kram till er!
1 anna:

skriven

fint av honom! berätta gärna mer, väldigt intressant att veta. står ni "still" i processen nu gällande barn och sådär? kram

Kommentera här: