Hyposymtom och ont

God morgon!
 
Jag hade tyvärr ingen bra dag igår och orkade inte skriva.
Och jag hade verkligen inget att skriva heller, jag låg i soffan och halvdåsade hela dagen.
På kvällen kom min mamma hit och vi tog en skön kvällspromenad, det behövdes verkligen! Det går vääldigt sakta när jag går nu för tiden, det gör så ont i hela mig, men konstigt nog var det armarna som värkte mest under promenaden!
 
Men nu har jag vaknat för idag, och har såå ont i revbenen och brösten. Känns som allt ska explodera ungefär.
Det värsta är egentligen att det försvinner en stund, sen kommer det tillbaks och gör jätteont och efter ca 15 minuter avtar det igen.
R vill att jag ska åka in och göra en ordentlig undersökning, men jag känner att jag inte behöver det, eftersom det stundtals inte gör ont.
Jag är väl dum när det kommer till det, för man vet ju inte om det kan vara nåt allvarligt.
Jag har känt det i flera dagar, men inte hela tiden då.
 
 
 
Jag är tyvärr både svullen och trött. Absolut inte utvilad, trots en helt okej natt med sömn.
Denna svullnad kommer jag nog tyvärr inte bli av med förens jag får den nya medicinen, alltså T3.
 
Igår skrev jag av en lista av Hypotyreos symtom som jag hittade på nätet.
 
Och jag blev seriöst lite skakad av detta, jag hade nästan alla symtom...
 
  • Kronisk trötthet
  • Utmattning
  • Dålig återhämtningsförmåga
  • Dålig uthållighet
  • Huvudvärk
  • Glömska
  • "Hjärndimma"
  • Koncentrationssvårigheter
  • Tankesvårigheter
  • Förvirring
  • Fobier
  • Humörsvängningar
  • Låg kroppstemperatur
  • Frusenhet
  • Svårigheter att stå ut med kyla och/eller värme
  • Känslighet för solljus
  • Kallsvettningar - kalla händer och fötter
  • Muskelvärk, ledvärk, muskelkramper, ledstelhet
  • Stickningar i händerna
  • Domningar i fötterna, "kuddar" under fötterna
  • Svullnader
  • Sämre hårkvalité
  • Bortfall av yttersta delarna av ögonbrynen
  • Svullnader under ögonen
  • Syn och hörselproblem
  • Torra/grusiga ögon
  • Överkänslighet för ljud och ljus
  • Yrsel
  • Halsont
  • Mensproblem
  • Nedsatt aptit
  • Viktförändringar
  • Salt/sötsug
  • Svag puls
  • Långsam hjärtrytm

Och dessa var på listan, men som jag inte har:

  • Depression
  • Panikattacker (haft en, men den varade inte länge och har aldrig hänt igen)
  • Personlighetsförändringar
  • Lättare psykoser
  • Torr och fjällig hud
  • Ökat håravfall
  • Sköra/räfflade naglar
  • Tinnitus
  • Lågt blodsocker
Nu är detta bara en del av symtomen, man kan leta efter fler på nätet, men just på denna listan var dessa med, och det känns lite konstigt att ha såhär mycket av alla möjliga symtom.
 
Ni kan ju själva se hur många av symtomen ni har, om ni misstänker att ni har problem med sköldkörteln, eller vet att ni har det. Det är ju ändå lite intressant, trots allt.
 
Nu blir det nog att ligga i soffan en stund till innan jag orkar komma igång för idag.
Mina fötter gör så ont så jag vet inte riktigt var jag ska göra av dom.
 

 
Kram

Kommentera här: