Väntar och nojar mig

Åh, vad jag är otålig!
Jag väntar och väntar på det där smset från apoteket. Jag vill bara att det ska stå: "Såja, Jennie, kom och hämta din medicin!".
Tisdag eller onsdag, sa hon som ringde i lördags... Och sån tur så att det blir idag ska en la inte ha?
 
Jag har sovit så lite inatt! Jag somnade vid 23-tiden och vaknade vid 3, klarvaken och med onda fötter och krypningar i benen. Men fötterna är det värsta... Det var omöjligt att somna om, så jag gick upp med R vid 5 och vattnade blommorna (!!!). Sen har jag hållit i mig i soffan, för här regnar det som attan!
 
Jag har börjat bli lite nojig över att kan ha nåt slags förstadium till diabetes. Det är en mardröm!
Jag har redan sagt det till min endokrinolog, när jag började gå till honom, att jag är rädd för det alltså.
Anledningen till att jag nojar är att jag tycker mig ha flera "symtom" på det. Eller så inbillar jag mig...
Jag har ju faktiskt både PCOS och Hypotyreos, vilket ökar risken för diabetes mycket.
 
Jag dricker som en kamel! Jag har alltid druckit mycket, typ Coca-cola zero, hur mycket som helst! Nu dricker jag enbart vanligt kranvatten, sen nån vecka tillbaks. Övergången från zero till kranvatten var Loka/Ramlösa. Men nu saknar jag inte bubblorna längre.
Hur som helst, jag törstar hela hela tiden! Jag dricker mycket och ändå är munnen snustorr! Jag är överviktig och jag är trött och dåsig (något som kan bero på både min hypo och eventuellt diabetessymtom).
 
Jag vet att jag tagit blodprov och kollat mitt blodsocker så, och då har det varit normalt, jag har ialla fall inte hört något annat.
Men det finns ju andra prover att ta, typ en glukosbelastning. Jag skulle vilja kolla upp detta, för om det visar sig att jag är någon slags riskzon så vill jag veta det och få behandling.
 
Vad mycket en ska vara med om!
 
Åh, kom nu lilla sms! Komsikomsi!
 
Kram!

Kommentera här: