Kvinnokliniken

Det gick bra på KK igår. Läkaren var jättebra och lyssnade verkligen på mig!
Jag berättade att jag är orolig för att ta ytterligare ett hormon nu när jag redan är helt hormonrubbad.
Och såklart att jag är orolig för ökad cancerrisk eftersom jag inte menstruerar. Jag har inte haft någon mens sen i september 2014! Ni hör ju hur galen min kropp är! :(
 
Men, hon förstod precis! Och ville inte bestämma något piller i nuläget, utan ville höra med flera läkare, eftersom min hypotyreos finns, så måste dom ta hänsyn till den sa hon. Så det blev inga piller att hämta ut igår.
 
Hon ska ringa mig i slutet av nästa vecka och ge mig (förmodligen) några förslag, sen får jag själv bestämma vilket som känns okej.
 
Hon gjorde en gynundersökning, allt såg jättebra ut. Såklart var mina fina pärlband som vanligt.
Men slemhinnan var fin, livmodern var fin och jag fick veta att min livmoder är något bakåtlutad.
Slemhinnan var treskitad, och då sa hon att det kan bero på att ägglossning är nära.
Och på ena äggstocken hade lite vätska runnit ut, något som också indikerade på att ägglossning just hänt eller var på väg att hända.
Då sa hon "Då får ni åka hem och försöka". Jag blev lite paff. Dels för att jag äter Sertralin och fått veta att jag inte ska bli gravid då, och för att jag mår som jag mår, och en graviditet är inte ens något vi tänker på nu.
Men hon sa att Sertralin absolut inte är ett hinder för en graviditet! Så jag blev lite överraskad.
 
Får se vad det blir för piller, om dom anser att det är nåt sånt jag ska ha.
Vi pratade om Provera, som jag ju ätit flera gånger genom åren, just bara för att få en blödning, inför tex Pergotimekurer och så, och det har ju funkat bra. Det är ju inte riktigt ett preventivmedel heller, för man kan ju bli gravid när man äter det. Och enligt denna läkare så minskas cancerrisken om man har mens fyra gånger på ett år. Så då skulle jag ju inte behöva äta Provera jämt, utan bara fyra-fem omgångar om året för att slemhinnan ska blöda ut. Det lät ganska bra för mig. Men som sagt, vi får se vad dom kommer fram till.
 
Nu längtar jag bara till nästa vecka när jag ska få Cytomel och förhoppningsvis minska mina hormonrubbningar litegrann.
 
Kram!
1 Anonym:

skriven

Du är stark och du, vi klarar detta tillsammans.
Älskar dig/ din man för alltid💖

Svar: Tack min fina man! Älskar dig!
Jennie

Kommentera här: