Äntligen i rullning!

Hur vacker är våren egentligen? Detta är vårt ena plommonträd, som vi har utanför köksfönstret, som sprack ut i blom idag :) Åh, jag älskar det!
Idag har jag haft en jättelugn dag hemma. Det händer ju inte jättemycket när man går hemma sjukskriven med kroppaskrället.
 
Men!! Igår fick jag brev från min endokrinolog! Han skrev att jag skulle lämna in min ansökan om Cytomel till apoteket själv, då dom kontaktar mig direkt när dom har medicinen hemma. Vi åkte dit direkt och lämnade in det! Känns såå bra! Och hon på apoteket sa att det tar ca 2-3 arbetsdagar, så kanske kanske kan jag få hämta den nästa vecka! Väntar på sms om att det finns hemma! :)
Jag ska börja med väldigt låg dos, 2,5 mg, men antar att det ska smygas in i kroppen och har läst om väldigt läskiga biverkningar om man sätter in för hög dos direkt. Samtidigt ska jag sänka Levaxindosen till 100 mg. Nu äter jag 150 mg Levaxin. Känns som en rejäl sänkning direkt, men får lita på endon :)
 
Här försökte jag få med på bild hur glad jag blev över att allt är i rullning! :)
 
Annars är det som vanligt. Jag har mycket ont. Armarna är såå onda och fötterna. Pust!
Vi ska ta kväll nu och kolla lite på nån film. Det är så det är när man är sjuk. Och det får vara så.
 
Lite stressande är ju den ekonomiska biten. Jag fick ju bara betalt för halva mars denna månaden, knappt 8.000 kr. Inte lätt när man är husägare och har utgifter och så vidare. Och mitt i alltihop äter jag Lchf, för att det är så mycket bättre mat, men iochmed det så "duger" inte vad som helst. Jag kan inte bara koka upp lite pasta o slänga i mig om hungern tryter. Utan jag vill äta bra mat, och det kostar faktiskt lite mer, såklart.
Men vi klarar detta också, jag och R!
 
Och så detta. Det är minst lika jobbigt fortfarande att inte kunna få barn.
Men jag hoppas att detta ska lösas någorlunda när mina hormoner är i balans.
Vi ger inte upp!
 Kram!

Kommentera här: