Varit på Maya

Käre värld vad jag slarvar med bloggen!
Otroligt att så många ändå fortsätter kika in, det finns hopp även för mig kanske? ;)
 
Jag har varit sjuk (igen!) och legat hemma måndag-onsdag förra veckan. Men nu är det finfint och jag har jobbat helgen och njuter nu för fullt av att ha två lediga dagar :)
 
Mindre kul är att jag fått svampinfektion... Iiih!
Misstänker att det beror på att jag glömde en tampong inne i 1½ dygn. Ja! Ni läste rätt!
Herregud. Jag fattar fortfarande inte hur det kunde hända!
Hur som helst, så har jag inte känt av något annat, man skulle tydligen vara uppmärksam om man fick illaluktande flytningar, feber och så, men det har jag inte fått.
 
Var hos Bosse idag, och berättade om tampongen, han sa att det antagligen inte är någon fara eftersom jag inte känt av något annat än svampinfektion (som man ju kan få av andra anledningar också).
Men hur gick det hos Bosse då? Vad sa han? Hur såg det ut?
Haha, ska svara på mina egna frågor ;)
 
Jag har ju ätit Pergotime dubbelkur igen, är på dag 14 idag.
Slemhinnan var 8 mm idag, och antagligen växer den lite till innan den eventuella ägglossningen.
På höger sida satt ett litet ägg på 16 mm (som förra månanden) och det kändes skönt att det kommit så långt ialla fall. Och så tittade vi på vänster, och där satt ett ägg till, på 17 mm. Så jag har två små ägg, som jag såklart hoppas är två superägg! :)
 
Så förhoppningsvis ägglossning om ca 2 dagar, alltså onsdag.
Dessvärre åker R till Stockholm imorgon på jobb, och kommer hem på torsdag. Så himla typiskt!
Men Bosse trodde det skulle räcka om vi fick till det idag och på torsdag, då skulle vi "ringat in det", som han sa.
Kanske är det så.
Känns sådär kul med svampen också, men det får gå. Tänker ju inte riskera en eventuell ägglossning för det.
 
Tänk att min kropp är på god väg att fixa sin tredje, TREDJE (!!!!) ägglossning på rad! Hur galet är inte det?!
Jag har ju typ aldrig fått några på rad, någon enstaka ibland, men nu verkar ju kroppen äntligen ha fattat galoppen! Hurra!
 
Jaha, det var det. Vi får se när det blir vår tur att få se ett litet plus på testet. Man hoppas ju att NU, denna gången är det vår tur!! Men sen hinner verkligheten ifatt, och jag tänker efter en gång till, och vet ju så väl att det krävs mer än en fungerande ägglossning för att få till ett barn.
MEN det känns sjukt bra att ialla fall ha chansen nu! Att ägglossningen fungerar betyder ju trots allt att vi har samma chans som "alla andra"!
Utan ägglossningen är det ju lite värre att få till en graviditet, men nu har vi ialla fall fått ordning på den för denna gången.
 
Vet inte varför eller hur det kommer sig att ägglossningen verkar funka nu, har ju ätit dubbelkur så många gånger, med varierande resultat, men nu har jag haft två bra i rad, och en tredje på gång (hoppas jag!), så kroppen måste ju på nåt vis fattat vad som pågår?
 
Kul är det ialla fall! :)
 
Just nu har jag bullar på jäsning, tänkte överraska R med lite nybakta bullar när han kommer hem sen :)
Så kanske han kan jobba på i Stockholm och komma hem tidigare till mig ;)
 
Hoppas att ni har det kalas!
 

Kommentera här: