Ägglossning?

Ja, kära ni, är det inte det ena så är det det andra... Blir så jäkla trött på denna kroppen!
Huvudvärken har tack och lov gett med sig. I lördags kändes det mycket bättre, och helgen blev supermysig med R's familj här ♥
 
Men ja, det kan ju aldrig vara riktigt bra, såklart.
Igår började det göra ont nere i vänster äggstocksområdet (vilket ord;) och nu ikväll strålar det ner mot ljumskarna.
Och massa (alltså massa, mega mängder) flytningar! Det rinner ur mig! Alltså, det känns som jag kissar ner mig??! Jättejobbigt!
Jag har haft ont i ryggslutet, men det har släppt nu ialla fall.
MEN denna hemska värk vid vänster äggstock, den kvarstår. Det värker när jag rör mig, det värker när jag sitter/ligger still. Det är verkligen fokuserad värk på vänstersidan. Höger känns ingenting.
 
Såklart tänker jag att det kanske beror på ägglossning. Jag har läst om ägglossningssmärta, och det är visst vanligare än jag trodde. Många känner av sin ägglossning, och många beskriver just den här känslan som jag har. Så kanske, kanske är det just det. Och iså fall är det ju absolut värt det! Leder det till en ägglossning, så står jag ut med att ha ont ett tag, såklart.
Skulle dock känns hemskt jobbigt att få besked om att det inte varit någon ägglossning, och inte veta vad det är som gör ont. Blä för att analysera allt jämt! :(
 
Är på dag 19 idag, och ont i äggstocken började jag få igår. Innan dess (alltså i måndags, dag 17) var det värk i ryggslutet.
 
Hur som helst, flytningarna och värken talar för ägglossning ialla fall. Sen får vi se om det verkligen är så, blir spännande.
Annars får jag väl tro att det är en tom cysta som spruckit nu, och därför har jag ont. Kanske?
 
Ni får gärna dela med er om hur ni brukar ha det vid ägglossning. Brukar ni känna av den eller märker ni aldrig av den alls?
Och ni som ätit/äter Pergotime, brukar ni känna av ägglossningen mer då?
 
 
 
 
1 Drömmar och längtan:

skriven

När jag tog Ovitrelle sist och fick äl hade jag SÅÅÅ ont på den sidan där ägget skulle släppa. Kunde knappt stå upp. Blev illamående och snurrig (troligtvis av smärtan) Tog en Alvedon och då gick det värsta över efter tjugo minuter ungefär. Hade sen ont några timmar till... sen var det borta :) Du har inte tagit äl-test? Förlåt om jag frågar om du redan skrivit det, har nyss hittat hit :)

Kommentera här: