Hus, trädgård, mat och annat

Godkväll!
 
Hoppas ni har det jättehärligt i sommarvärmen! :) Jag tycker att det är underbart att värmen äntligen verkar vara här för att stanna! :)
Får massa härlig energi!
Idag efter jobbet har jag fixat och donat med alla mina blommor. Planterat om.
Mina luktärter ute på trädäcket börjar titta upp nu, kul!
Vi planterade kryddor i vårt köksland i söndags, blev så fint och jag är så nöjd med skyltarna jag skrev till varje planta :)
Det blev bland annat: Gräslök, Citronmeliss, Jordgubbsmynta, Basilika, Oregano. Riktigt tjusigt!
 
Nu sitter jag och väntar på soppan som puttrar på spisen, ska bli såå gott!
Ni kanske tycker att soppa verkar lite fel nu i värmen. Men jag älskar soppa! Så vi blev så sugna ikväll att vi fixade en köttfärssoppa.
 
Annars då? Jo, mest jobb denna veckan. Men bara imorgon kvar, är långledig fredag-söndag, blir härligt!
Helgen kommer bestå av tjejkväll på lördag, med minigolf om vädret vill. Och på söndag ska vi ha hit hela min familj på grillat, och fira R's födelsedag (som var igår).
Så det flyter på :)
 
Befinner mig fortfarande i någon slags "lyckobubbla" efter Mayabesöket i fredags. Jag förväntar mig ingen ägglossning, men bara känslan av att det såg så bra ut... Ååh, jag ryser i hela kroppen, faktiskt :)
 
Har dragit på mig en jobbig svampinfektion... Mindre upphetsande kanske :/
Hoppas den ger med sig snabbt!
 
Hade tänkt dela med mig av vad jag äter nu, mest för att ha lite koll själv också, och verkligen försöka sköta LCHF hela vägen nu! Vill verkligen lyckas!!
Så i måndags lagade jag kasslergratäng (som jag för övrigt lagade till min syster på i fredags också), som fick bli matlåda igår och idag också. Smidigt! Har en matlåda kvar, som jag tänkte äta upp imorgon ;)
Annars har det även varit kokta ägg med majonäs, smidigt och mättande.
LCHF-bröd som jag köpte i Borås i fredags, på ett bageri som faktiskt har LCHF-grejer :) Kul! Brödet smakar jättegott. Nu är jag ingen direkt smörgåsperson, men visst är det gott att ha en smörgås att tugga på mellan varven, extra mumsigt med Bregott, fet ost och god skinka på så håller man sig mätt riktigt länge med en-två skivor! :)
Och ikväll blir det som sagt köttfärssoppa, brukar bli en hel del matlådor av det också, så både jag och R kan äta soppa imorgon också.
 
Har ni också börjat vänta på skattepengarna? Jag läängtar tills de kommer! Hörde att de börjar betala ut dem redan nästa vecka, härligt tycker jag :)
 
R har mätt och räknat idag, vad det kostar att byta stuprännor på vårt hus, ca 10.000 kronor går det kalaset på. Men blir skönt att få det gjort i år ialla fall :)
Kommer säkerligen lyfta hela huset, tror vi!
 
Nä, nu ska jag pyssla med lite annat innan maten är klar. Och så ska jag orka ta en dusch också. Blev plötsligt slö här i soffan.
 
Var rädda om varandra!
 
 
 
 
 

Kommentera här: