Varit hos Maya

I tisdags var jag inne på röntgen för att kolla om det var njursten jag led av.
Har inte fått något svar, så vi får se när det kommer, och vad det visar. Som tur är har jag inte känt något mer, skönt!
 
Men det var inte det jag ville berätta nu!
Igår var jag hos Bosse, för att kolla hur det såg ut nu efter dubbelkuren.
Vi satt och pratade en bra stund, jag berättade om det hemska eventuella njurstensanfallet, han hade själv haft det så han förstod hur ont jag hade haft. Han sa också att den medicin jag fått under fredagsnatten och den jag tagit själv på lördageftermiddag, inte skulle påverka våra chanser att bli gravida eller påverka ägglossningen.
Jag berättade att jag haft mycket mer flytningar nu de här senaste två månaderna, och det beror tydligen på att östrogen nivårena har stigit i kroppen, något bra när man har pco! :)
Han sa också att jag haft min absolut bästa ägglossning förra månaden! Glad tjej! "Inga tveksamheter" och "klockrent" beskrev Bosse det :)
Så antagligen därför jag hade så ont i magen, tydligen så kan man få väldigt ont vid ägglossning. Svårt för mig att veta, som typ aldrig haft någon. Men det skulle jag se som något bra, eller så bra som man kan se det.
 
Sen var det upp i stolen, in med kameran. Slemhinnan såg (som alltid) bra ut, "redan tjock nog" sa Bosse.
Och sen kollade vi på äggblåsorna. Han hittade en direkt som mätte 16 mm! Och han blev överraskad. Jag med.
Som tur var så fanns det bara ett ägg som var stort.
Så han trodde på ägglossning någon gång idag till på lördag. Så vi skulle försöka över helgen här.
 
Jag känner av ökade flytningar och ont i magen och svullna bröst idag. Så något är på gång, det känner jag.
Har även varit dålig i magen, något som jag även var runt ägglossningen förra månanden. Jag försöker hitta något slags mönster, så gott det går.
 
Nu håller vi alla våra tummar för en finfin ägglossning även denna gången! :)
 
 
 

Kommentera här: