Mensvärk

Nyss hemkomna från en kräftskiva med lite av min släkt :)
Skönt att vara nykter faktiskt, och komma hem, krypa upp i soffan och slötitta på tv.
Skönast var ändå att kunna ta bilen hem, slippa buss och kyla. För ikväll var det verkligen inte varmt ute!
Har åskat och regnat som sjutton!
Men jag hann klippa gräset på förmiddan, innan regnet brakade loss. Värre för tvätten, som inte hann torka, och antagligen är blötare nu än när jag hängde ut den ;)
 
Annars har det varit lugnt. R's bror har varit här idag, och tanken var att han och R skulle köra iväg allt från komposten, men som sagt så ville vädret inte alls samarbeta idag. Så det blev kaffe och umgås istället. Inte fel det heller ;)
 
Jag har börjat få mensvärk. Det har kommit och gått under hela dagen och kvällen, men det verkar inte bli något mer, än just värk.
Värker i både ryggslutet och magen. Bröstvårtorna är också lite ömma/känsliga (det brukar ju vara ett menstecken för min del).
Får helt enkelt se om den dyker upp, eller om kroppen spökar med något annat nu.
 
En vecka kvar av semestern.
Det är ljuvligt att vara ledig och umgås med R hela tiden ♥
Men jag känner ingen börja-jobba-igen-ångest. Snarare tvärtom. Det ska bli kul att träffa alla igen när det är dags :)
Men först har vi ett par dagar i Varberg framför oss. Hoppas vädret är på vår sida då! Ska bli skönt att komma till havet.
 
Igår när vi badade i Vättern, var det så kallt så hela kroppen värkte!
Det har varit underbart skönt att bada annars, men igår var det allt annat än behagligt.
Okej, vi vande oss och låg i 20 minuter, men ändå. Brr! Känns att det börjar bli sensommarväder.
 
Nu får det nog ändå bli sängen. Känner mig trött, och lite frusen. Antagligen för att vi spenderat kvällen på min fasters altan och det blev minsann lite rått framåt kvällen. Men mysigt hade vi :)
 
Ska bli spännande och se om kroppen fixar ihop mens nu, eller vad den pysslar med. Det visar väl sig.
 
God natt!

Kommentera här: