Svar på kommentar!

Fick en kommentar som jag tänkte svara på :)

Anonym skrev:


grattis! vad roligt för er! jag hoppas verkligen det går vägen. bara läst din blogg men bara av den att döma, så verkar du vara en fantastisk tjej och en inspirationskälla för så många med ditt positiva tänk och jag är fullkomligt övertygad om att du kommer bli mamma en dag! men jag är lite nyfiken, hur kommer det sig att bosse inte hade högre tankar om insemination? jag trodde/har fått för mig att det är många som har lyckats på den vägen. kramar!

Jag svarar:

Tack! Åh, vad snällt skrivet av dig! Jag blir alldeles rörd! ♥
Ska jag vara ärlig så vet jag inte riktigt varför Bosse sa så.
Han sa något om 15% större chans, och att det kan vara bra att testa i väntan på IVF.
Jag har också hört från flera håll att många lyckats genom insemination, så jag tror absolut inte att det är något dåligt.
Med andra ord tycker jag absolut att det vore värt ett försök om det skulle visa sig att min sambo har slö spermier eller något sånt.
Tack för din fina kommentar, och hoppas att du fick svar på din fråga!
Kramar!
1 Adema:

skriven

Hej... Har kikat in här ett par gånger och jag läste nu detta inlägg... Jag och min sambo har gjort 1 inseminering i april och ska in till KK nu på onsdag.. troligen blir det en till insem.

Tyvärr måste jag säga så är chansen till att bli gravid vid insem endast 10-15% dvs typ ingen.. Ville inte göra nån deppig för de, de kan faktiskt gå :) men ville bara slänga in lite info.. :)

Ska fortsätta kika in här och hoppas ni lyckas en vacker dag :)

Kommentera här: