Ovitrelledags igen.

Jag måste ju uppdatera er om gårdagens VUL!
Jag vet att jag har blivit dålig på att skriva här, det blir glesa och ointressanta inlägg. Men det kanske blir bättre :)
Kul att se att så många fortsätter kika in, det är ju roligt att veta att ni är några stycken som fortsätter följa min resa.

Ialla fall, igår var jag på VUL då, dag 11. Jag hade ett fint ägg på höger sida som var 12 mm. (14 mm idag)
Så Bosse räknade (som vanligt) ut att ägglossningen borde bli på fredag-lördag.
Vi bestämde också att jag ska ta Ovitrelle-spruta på torsdagkväll, så att ägget verkligen släpper.
Det har ju varit så förut att allt har sett bra ut på VUL, men ägget har inte alltid släppt, så kanske kan det funka med Ovitrelle. Men jag vet faktiskt inte? Har läst lite om det, och för en del har det funkat bra, för andra har det inte blivit någon större skillnad, men Ovitrelle funkar ju oftast ialla fall, och gör så att ägget faktiskt släpper, och det verkar ju vara mitt "problem".
Så vi får väl helt enkelt se vad som händer.

Sen pratade han om IVF igen, hur sjukt det är att jag inte kan få hjälp med det (pga vikten).
För tillfället är det bara privat ivf som skulle funka, där tillåter de ett högre bmi än landstinget. Och tydligen är det här i detta landstinget som dom har så låg bmi-gräns. Hade jag bott i ett annat landsting hade jag fått hjälp för längesen. Suck!

Vad har hänt annars då?
Helgen bestod av jobb. På lördagen åt jag, syster och hennes kompisar på Studion. Och på söndagen efter jobbet grillade jag och R med mamma, gick en härlig promenad och hade det riktigt gott.

Igår var pappa här och lämnade gräsfrö och gödning och vi kollade på färgkartorna, sen var jag och R och köpte lite provfärg till huset, men den var alldeles för ljus, så R ska köpa med sig en mörkare nyans idag. Får se om vi hittar nån som passar :) Men det tror jag nog. Vi har provmålat på altanens ena sida, ser lite lajban ut nu, men måste ju testa nånstans.

Idag har jag ätit en god lchf-frukost, med ägg och räkor. Riktigt gott!
Så nu ska jag försöka hålla mig borta från fusket och se hur det går denna gången :)
Till middag kör jag korvstroganoff, en riktigt god sådan!

Hoppas att ni mår bra, och jag ska försöka skriva oftare! :)

Kommentera här: