Knepig kropp.

Åh, idag kommer R hem! ♥
Han har varit i Karlstad sen i måndags, och jag saknar honom!
Vi har tid på banken klockan fyra. Så vi får börja med det när vi ses.

Annars då? Jag har molvärk i tjejmagen, det strålar ner i ljumskarna titt som tätt. Jag har svullna bröst, eller svullna och svullna. Kanske mer som en klump med geggamoja... Eh? Jag kan inte riktigt förklara.
Jag är väldigt torr i underlivet. Inga flytningar, what so ever! Alltså en väldigt torr period här nu. 
Jag lipar som en barnunge. Känslig som bara den!
Och har inte riktigt fått tillbaks min matlust sen i måndags.

Får väl se om detta är mina "symtom" på att mensen är på gång. Skulle ju kunna vara spännande.

 
1 Elin:

skriven

Hej jennie!



jag har kommenterat inlägg förut, och nämnde då att jag också har pco.

Det här med känningar (som du beskriver) av olika slag o skengraviditet osv lär vi nog få leva med. Kvittar hur man än vänder o vrider på alla symptom så kan man knappt hitta en orsak. Är likadan, har molande värk nästan jämt, o det har med pco:n att göra, vad jag förstått ... har nu gått ner lite i vikt o allt har förbättrats (vägde inte sååå mkt innan, 74kg på 165cm, nu 67). Men det hjälper verkligen att gå ner. Så kämpa på med din lchf! Och du skriver ibland att du har lätt för att fuska lite då och då, kanske bättre om du testar någon gi-variant ? som tillåter lite kolhydrater (ibättre form), då kanske du inte har lika lätt att hamna i "fuskfällan". Man gör lätt det när kroppen känner att den saknar kolhydrater. Och vi tjejer med pco är ju "kända" för att dyrka kolhydrater.

Har du läst boken "Förbättra din fertilitet" ? den är superbra!

2 sandra.:

skriven

Hej Jennie!

Jag vet inte om du minns mig, men vi jobbade ihop på Mjölkafållans äldreboende för några år sedan, på avdelning Freja.

Hur som helst, så hittade jag din blogg av en slump när jag var inne på internet och läste om PCO. Jag blev både glad och ledsen när jag insåg att "VI" lider av samma sjukdom. Jag och min sambo har nu aktivt försökt skaffa barn i över ett års tid, det kanske inte går att gemföra med ditt och R´s kämpande, men kanske finns det likheter med ditt liv och din sjukdom som stämmer överäns med mitt? Kanske vill/orka du dela med dig av dina erfaranheter till mig? Och kanske kan jag på något sätt stötta dig i ditt och R´s kämpande? Hur som helst så är jag oerhört tacksam för att jag hittade din blogg, och jag önskar er ALL lycka till.

Kramar ifrån Sandra.

Kommentera här: