Soliga dagar!

Igår var jag, R, min mamma, hennes särbo och min brorsdotter i Gränna. Vi åt glass, spelade minigolf, och fikade. Satt vid vattnet vid hamnen. Hade en allmänt härlig eftermiddag/kväll i Gränna :)

Första semesterdagen går mot sitt slut. Och den har varit underbar!
Jag och R har varit ute på en lång och härlig promenad i solen.
Han har klippt gräset, jag har hängt tvätt, vi har ätit god middag.
Vi har varit ute precis hela dagen, så vi har nästan bränt oss!

Igår friade R "på riktigt"! Vi har ju pratat om bröllop förut, men det har bara varit löst prat. Igår frågade han, och jag sa ja! Såklart :)
Får se lite när, var och hur. Men känns härligt att vi vill samma sak :)

Idag är jag på dag 14 i cykeln.
Men jag kollade på nån sån där "ägglossningskalender" på nätet och enligt den har jag ägglossning vid 30 juni-3 juli.
Beror säkert på att min cykel var 33 dagar? Hur som helst är det lite kul att ha lite koll, ifall den skulle kunna komma. Inte för att jag "räknar" med det.
Men jag googlar sönder allt jag kommer över. Tillexempel så finns det en förklarig anledning till att jag känner mig uppsvälld och trött nu. Det kan nämligen vara ett ägglossningssymtom! Det ni! ;) Haha! Man kan tydligen gå upp 2 kilo vid ägglossning och mens, så det har jag med största sannolik gjort. Tyvärr. Men när man får "förklaring" på varför kroppen beter sig som den gör och att det är "normalt", så accepterar man det. Helt klart.
Jag vet ju förstås inte om det är så för min del, men jag har ingen annan förklaring. Och när jag går tillbaks i mina anteckningar, så ser jag ett mönster. Tillexempel så hade jag ömma bröst förra månaden, innan ägglossningen skulle kunnat vara. Så visst säger min kropp någonting?

Imorgon ska jag på Zonterapi. Undrar hur det ska gå imorgon. Om jag blir lika konstig då, eller om kroppen börjar vänja sig nu?
Är det någon här som läser, som kanske har någon erfarenhet av Zonterapi? Dela gärna med er iså fall! :)

Nu ska jag pyssla med lite annat, men vi hörs väl snart igen? :)

Kommentera här: