Allt och lite till

Godafton :)

Har jobbat kväll idag. Och laddar om för att befinna mig på jobbet klockan 07.00 imorgon igen.
Ser fram emot en ledig kväll imorgon med R :)
Så börjar jag 12.30 på söndag igen.

R har målat taket i sovrummet en gång idag, och nu kör han på det andra lagret. Skönt att vara igång!
Imorgon förmiddag kommer min pappa hit och ska titta på alla deklarationspapper som har kommit, vi fattar inte så mycket av det där ;) Dessvärre är ju jag på jobbet, men jag får träffa honom en annan dag.

R har fått lite tråkiga besked från jobbet idag också. Företaget har "bara" gått 70 miljoner plus förra året, och det är tydligen för dåligt... Ja, ni hör ju hur det låter. Men nu ska dom ialla fall gå igenom hela företaget ordentligt och i mars får dom slutbesked, om det måste bli nedskärningar, eller annat.
Vi vet ju förstås inget än. Men visst blir det ett litet orosmoln, det är klart.

Jag frågade R om han fortfarande ville försöka få barn nu. Och det ville han. Han säger att vi inte kan sluta leva och ge upp våra drömmar. Vi vet ju faktiskt ingenting än. Allt kanske löser sig, enligt hans chef är det ju själva ledningen som måste se över sitt jobb. Montörerna kan inte påverka siffrorna så mycket, säger de.
Och det stämmer kanske.
Hur som helst, så ändras inte våra planer. Och det känns ialla fall skönt. Det är ju absolut inte säkert att det blir något denna gången heller, men chansen finns ju, trots allt.

Nu ska jag gå och kika hur det går uppe i sovrummet :) Om ni bara visste vad skönt det ska bli att få det mysigt där :)
Sen blir det väl snart sängen, så jag orkar upp imorgon.

Vi hörs snart igen!

Kommentera här: