Stockholmstrippen!

Hej på er!

Det har varit jättekul i Stockholm!
Jag, syster, mamma, svägerska (+svägerskas syster var med på Skansen och ute och åt på kvällen).

Först åkte vi tåg upp till Stockholm, var en kul resa :) Sen till hotellet och lämna in väskorna (oooj! Vilket mysigt hotell det var!!). Det låg mitt i gamla stan, så vi hade nära ut till affärerna. Så vi kikade där ett tag.
Sen åkte vi till Skansen, gick på julmarknaden.
Sen tillbaks till gamla stan och upp på hotellet. Kan meddela att vi frös nåt hemskt, trots att vi hade massa kläder på oss! Buuurrrr! Så en varm dusch var perfekt efter en heldag ute :)
Sen gick vi ut igen och kikade lite i affärer i gamla stan. Jag köpte en fin ring och en silverhalskedja. Sen åt vi middag på en jättemysig restaurang i gamla stan.

Igår åt vi en god hotellfrukost :) Sen ut igen i snön och till stationen för att lämna in väskan i ett skåp.
Sen gick vi ut på stan igen och mot NK, som dessvärre öppnade först klockan 12, så hade nån timme att fördriva.
Blev en liten fika på ett mysigt café, julmarknaden i Kungs trädgården.
Sen NK, där köpte jag min älskade parfym! ♥
Kikade mest runt därinne, jag köpte inget mer. Men mamma shoppade lite :)

Sen ut på stan igen, äta lunch, och så till stationen. Tåget gick hem 17.21.

Så till det tråkiga:

På lördagen åkte R till sina föräldrar. Och han ringde och sa att han hade kommit fram, resan hade gått bra. Det tar ungefär två timmar att åka dit.
Sen när jag hade duschat på hotellet så ringde han.... Och sa att han kört rakt in i en lyktstolpe! Bilen var förstörd, men han mådde bra, bara chockad.
Han hade varit hos sin mormor och morfar, och skulle åka hem till sina föräldrar, och då gled bara bilen, för det var så halt.
Han lyckades köra bilen fram till sina föräldrars hus (kylaren gick sönder). Vilken tur att det hände där! Så han inte stod ensam mitt i skogen eller nåt!
Vår försäkring ska hämta bilen och köra den till närmsta verkstad och vi ska få en hyrbil gratis i tre dagar.
Men däruppe på landet fanns ingen hyrbil att få, så dom betalade en tågbiljett hem åt R. Och bilen blev bärgad till en verkstad.
Nu står alltså bilen ca 18 mil härifrån. Bara det är lite bökigt.
Men jag är mest glad att det inte hände nåt allvarligt! Det enda som tog skada var ju bilen. R mår bra. Lyktstolpen står kvar :) Sura pengar dock, 3000 kronor. Men det kunde ju varit mycket värre! Om vi inte hade haft nån försäkring... Ojoj.

Hur som helst så får R ta bussen till jobbet nu några dagar (ikväll lånar han hem jobbilen, så imorgon slipper han bussen). Men det funkar ju :)

Idag ska jag äntligen tillbaks till jobbet! Har vi varit hemma från jobbet nästan hela förra veckan. Men nu äntligen!
Jag jobbar 13-21. Och innan jag börjar ska jag ta blodprovet, som ska tala om ifall jag haft en bra ägglossning eller ej. Spännande! :)

Näe, nu ska jag äta lite frukost. Och nu ska jag dessutom bättra mig med LCHF, har varit en del slarv nu när jag varit sjuk och bortrest. Men nu ska det som sagt bli bättre! :)

Blev ett ganska blandat inlägg, men så får det bli idag!



Kommentera här: