Resumé av helgen

Nu kommer en liten snabbresumé av helgen som gått, för den som är intresserad av det :)

Fredag: R´s födelsedag! Han var ledig och jag jobbade till 14.30.
Hem och vila en stund, duscha. På kvällen kom R´s syster och hennes sambo. Blev lite förfest hemma hos oss.
Taxi till stan. Kl 21 hade vi bokat bord på Piren.
Mötte tre av mina jobbarkompisar som sjöng "ja må du leva" för R på Piren, gulligt va? :)
Sen käkade vi, jättegod mat!!
Satte oss på Oleary´s och drack och tjötade. Jag och R´s syster dansade loss och hade jätteskoj!
Tog taxi hem till oss igen på natten och satt lite hos oss och pratade.
R´s syster och sambo hade hyrt övernattningslägenheten här på vårt område, så dom sov där.

Lördag: Vaknar ganska tidigt. In i duschen.
Frukost med R, hans syster och hennes sambo.
Förmiddan går, vi sitter och pratar, dricker kaffe.
Sen kör dom upp oss till huset vid 11.30-tiden.
Vi hade bestämt sen innan att vi skulle komma dit då och kolla lite.
Så när dom lämnat oss där åkte dom hemåt (ca 18 mil).
Jag och R fick veta lite vilka grejer som kommer att lämnas kvar till oss i huset,
vi tar såklart emot allt tacksamt :)
Hade tänkt oss att gå hem ifrån huset, behövde luft och promenad, det är den bästa medicinen dagen efter en utekväll!
Men så börjar det ösregna. Inget roligt alls!
En av sönerna som var i huset när vi var där och kollade körde hem oss, så snällt!
Känns skönt att vi har fått en relation till dom, känns tryggt.

Hann vila en stund. Sen kom R´s mamma, pappa, andra systern och hans två bröder hit.
Jag, R, hans pappa, syster och största bror åkte förbi huset och en sväng till A6 (köpcenter).
Sen hem och laga sen lunch, blev tacos :)
Senare kom min mamma och hennes särbo.
Blev fika och hela lägenheten var full med folk. Mamma och C stannade till kvällen och vi drack lite gott även då.
R´s yngsta bror är 5 år och satt och tittade på Pippi Långstrump hela kvällen, till slut satt vi allihopa och hängde med i Pippis äventyr! ;)
Sen sova, dom hade också hyrt övernattningsrummet, men R´s största bror sov på vår soffa.

Söndag: Vaknade tidigt. In i duschen.
Frukost.
En sväng till A6 allihopa.
Hem och lagade Flygande Jacob, mums!
Sen åkte R´s familj hem.
Vi vilade, rejält trötta!
Åkte hem till min mamma, fika. Åkte förbi vårt hus, var vid min mormors grav.
Åt kvällsmat hos mamma.

Nu: Läggdags. Är riktigt trött efter helgen. Känns att man hållt igång hela tiden.
Imorgon är det jobb igen och på eftermiddagen är det dags för blodprovet som ska visa om jag ägglossat eller inte. Hoppas verkligen att jag gjort det och att vi har kunnat pricka in det denna gången. Vore ju fantastiskt!
Men jag tror nog inte det :(
Håll tummarna för mig! :)

Har haft lite ont i magen idag, typ som mensvärk, fast bara lite grann. Men känns ändå som att jag får ställa in mig på en mens även denna gången. Känns tråkigt. Men hoppas ju ändå...

Hoppas att ni har haft en lika härlig helg som jag! :)

Vi hörs imorgon igen! :) ♥
1 anna:

skriven

HOPPAS och håller tummarna nu!!! tittar in igen i natt när jag är hemma efter mitt skift. så nyfiken.

kramar till dig gumman!

karlekvarjesekund.blogspot.com

snuddi på fl

Kommentera här: