Projekt: Gula rummet

Nu har vi bestämt oss för vad vi ska börja med i huset: Gula rummet.
Alltså, ett rum på övervåningen, som har gula väggar och.... wait for it... Grönt golv! Haha, ni hör ju?!
Vi har börjat riva ner fem lager tapet (!) på murstocken, ska ha fram den ren och fin så den kan putsas vit sen :)
Väggarna ska bli vita, taket ska ha pärlspont och nytt golv ska läggas in. Kommer bli mycket snyggare! ;)
Imorgon åker R's familj hem, då får vi lite mer tid till det. Nu känner man sig mest dum om man försvinner upp på övervåningen båda två och jobbar... Men hey! Vi vill ju komma igång, nu när vi har tid :)

Farmor var här förut och tittade på huset. Hon undrade om jag hade en bebis i magen... Nej. Jag är bara svullen över magen. Suck.
Kanske lite extra nu om mensen (förhoppningsvis) är på gång?
Det är fyra dagar sen jag slutade med Provera. Och fyra-tio dagar är det ju "normalt" att det tar.
Väntan är värst...
Men det ska bli min tur också! Eller hur? :)

Näe, nu får jag vara lite social här.
Min R är världsbäst! All kärlek som jag får, jag blir alldeles varm inombords! Tack finaste! :)

Och hörrni! Jag ser jättebra med linserna! Jag ser att det är löv på träden, förut har det bara varit en grön massa, som jag inte kunnat urskilja, men nu ser jag att det är massa löv! Jag ser mina hallon från köksfönstret, det är underbart! :)

Vi hörs snart igen! :)

Kommentera här: